Inlogcodes ING

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam (inloggegevens) voor Mijn ING en waar moet ik rekening mee houden?

o   U kunt uw gebruikersnaam en wachtwoord wijzigen in Mijn ING:

o    Log met uw huidige gebruikersnaam en wachtwoord in op Mijn ING (na inloggen bent u op de juiste pagina en er verschijnt een pop-up)

o    Volg vervolgens de instructies op het scherm

Voor het wachtwoord gelden de volgende regels:

o    Gebruik letters, cijfers en leestekens.

o    Gebruik minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 cijfer.

o    Lengte: minimaal 8 en maximaal 20 karakters.

o    Uw wachtwoord mag niet hetzelfde zijn als uw gebruikersnaam.

o    Kies een wachtwoord dat u de afgelopen 12 maanden niet heeft gebruikt.

U kunt kiezen uit de volgende karakters:

o    Cijfers: 0 t/m 9

o    Letters: kleine letter (a t/m z) en hoofdletter (A t/m Z)

o    Leestekens: punt (.), koppelteken (-), liggend streepje (_) en uitroepteken (!)

o    Overige tekens: @, #, $ en %

Mijn ING wachtwoord

Tip 
Bedenk een zin en gebruik van elk woord de 1e letter. Bijvoorbeeld de 1e regel van een kinderliedje: ‘Ik zag 2 beren broodjes smeren!’. Combineer dit met cijfers en leestekens. Uw wachtwoord wordt dan: ‘#Iz2bbs!’. Belangrijk: Kies dit voorbeeld niet als wachtwoord.

Kies een moeilijk te raden gebruikersnaam en wachtwoord, maar wel één die u eenvoudig kunt onthouden.

Ik ben mijn wachtwoord voor Mijn ING (internetbankieren) vergeten. Hoe vraag ik dit opnieuw aan?

U kunt zelf uw wachtwoord opnieuw instellen via Nieuw wachtwoord aanvragen. U bevestigt uw nieuwe wachtwoord met een TAN-code. U kunt daarna meteen weer inloggen in Mijn ING.

Ik ben mijn gebruikersnaam voor Mijn ING (internetbankieren) vergeten. Hoe vraag ik deze opnieuw aan?

U kunt zelf uw gebruikersnaam opnieuw aanvragen via Nieuw wachtwoord en/of gebruikersnaam aanvragen. Klik op vervolgens op ‘Gebruikersnaam opnieuw aanvragen’ en doorloop de stappen. Na uw aanvraag ontvangt u binnen maximaal 5 werkdagen uw gebruikersnaam per post.

Mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord werken niet. Wat moet ik doen?

Controleer eerst de volgende 2 punten:

o    Staat uw Caps-Lock aan? Uw gebruikersnaam is hoofdlettergevoelig.

o    Deelt u een computer met iemand, dan kan het zijn dat ‘Gebruikersnaam bewaren op deze computer’ is aangevinkt. Controleer of uw eigen gebruikersnaam in het inlogscherm staat en niet die van bijvoorbeeld uw partner.

Lukt inloggen nog steeds niet, vraag dan uw gebruikersnaam en/of een nieuw wachtwoord aan.

o    Meer informatie over aanvragen nieuwe gebruikersnaam en/of wachtwoord

Wat betekent de melding ‘Uw codes zijn geblokkeerd’?

Als u 7 keer een verkeerde combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord heeft ingevuld, wordt de toegang tot Mijn ING geblokkeerd. Als u weer gebruik wilt maken van Mijn ING, moet u opnieuw een wachtwoord aanvragen. Via Nieuw wachtwoord en/of gebruikersnaam aanvragen vraagt u een nieuw wachtwoord aan. U bevestigt uw nieuwe wachtwoord met een TAN-code. U kunt daarna meteen weer inloggen in Mijn ING.

o    Meer informatie over Hulp bij het inloggen Mijn ING

Waarom ontvang ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord voor Mijn ING niet via de e-mail?

U krijgt uw gebruikersnaam en wachtwoord uit veiligheidsoverwegingen niet via de e-mail. Het is voor de ING bijvoorbeeld niet mogelijk om te controleren of u het juiste e-mailadres heeft ingevuld. Bovendien kan een e-mail ook door iemand anders dan u worden gelezen. De ING wil er uiteraard voor zorgen dat alleen u uw gebruikersnaam en wachtwoord ontvangt. Daarom ontvangt u de gebruikersnaam per brief op uw adres zoals dat bij ons bekend is en kunt u het wachtwoord online opnieuw aanvragen.

inloggen ing

Hoe komt het dat ik mijn gebruikersnaam voor Mijn ING niet kan opslaan op mijn computer?

Dit kan één of meerdere oorzaken hebben:

1.     U leegt regelmatig uw map ‘Tijdelijke internetbestanden’, inclusief cookies. Uw codes worden namelijk als cookie op uw pc bewaard

2.     De computer accepteert geen ‘cookies’

3.     In sommige virusscanners is een optie opgenomen om tijdens het opstarten van de computer de volgende gegevens automatisch te wissen:

§  cache

§  history

§  cookies

Om dit op te lossen kunt u het beste uw browserinstellingen nalopen.

Mijn partner en ik hebben een En/of Betaalrekening en willen beiden Mijn ING gebruiken. Krijgen we allebei aparte inlogcodes?

Als u en uw partner een gezamenlijke rekening hebben is het van belang dat u allebei Mijn ING aanvraagt. U logt dan beiden in met uw persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord en u heeft beiden toegang tot uw eigen rekeningen en producten, waaronder de En/of Betaalrekening.

o    Vraag Mijn ING aan

Ik heb een gebruikersnaam en wachtwoord (inlogcodes) aangevraagd voor Mijn ING. Tot nu toe heb ik ze nog niet ontvangen. Wat moet ik doen?

U ontvangt binnen 5 werkdagen uw gebruiksnaam per brief. Heeft u daarna nog niets ontvangen? Probeert u dan nogmaals uw gebruikersnaam aan te vragen of neem contact op met de Klantenservice van de ING.

Bent u verhuisd?
De brief met uw gebruikersnaam wordt verzonden naar het woonadres dat bij de ING bekend is. Als u bent verhuisd, geef dan uw nieuwe adresgegevens door aan de Klantenservice. Vraag na 10 dagen opnieuw uw gebruikersnaam aan. Heeft u de nieuwe gebruikersnaam ontvangen? Log met deze gegevens in op Mijn ING. Wijzig daarna direct uw gebruikersnaam bij ‘Mijn gegevens en instellingen via ‘Inlogcodes wijzigen’.

Wat moet ik meenemen als ik mijn wachtwoord ophaal op het ING-kantoor of het ING-servicepunt?

U dient de volgende zaken mee te nemen als u uw wachtwoord ophaalt op het ING-kantoor of op het ING-servicepunt:

o    Het afhaalbericht voor uw wachtwoord

o    Uw Betaalpas die vermeld staat in het afhaalbericht

o    Een legitimatiebewijs

Het wachtwoord kunt u alleen zelf afhalen. U wordt gevraagd uzelf te identificeren met uw Betaalpas en pincode (behorend bij het rekeningnummer vermeld in de brief) én een geldig identiteitsbewijs (bijvoorbeeld een Nederlands paspoort of rijbewijs).

Ik ben fysiek niet in staat om zelf mijn wachtwoord op het ING-kantoor of het ING-Servicepunt af te halen. Mag ik iemand anders sturen om mijn wachtwoord af te halen?

Uit veiligheid dient u persoonlijk uw wachtwoord op het ING-kantoor of het ING-Servicepunt af te halen.

Waarom kan ik mijn wachtwoord zelf online instellen in plaats van dat ik het persoonlijk afhaal bij het ING-kantoor of ING-Servicepunt? Kan dit ook met gebruikersnaam?

Een door ING-klanten veelgenoemd verbeterpunt met betrekking tot internetbankieren is dat ze het her-aanvraagproces van een wachtwoord niet klantvriendelijk vinden. Klanten vinden het vaak een probleem om voor een nieuw wachtwoord naar een kantoor te moeten gaan.

De nieuwe procedure, waarin u het wachtwoord online kunt instellen is klantvriendelijker.

Uit veiligheidsoverwegingen is het niet mogelijk gebruikersnaam online aan te vragen.

Ik woon in het buitenland. Kan ik mijn wachtwoord voor Mijn ING ook volledig online aanvragen?

U kunt ook vanuit het buitenland zelf uw wachtwoord opnieuw instellen via Nieuw wachtwoord aanvragen. U bevestigt uw nieuwe wachtwoord met een TAN-code. U kunt daarna meteen weer inloggen in Mijn ING.

Waarom kan ik mijn gebruikersnaam niet online aanvragen?

Uit veiligheidsoverwegingen is het niet mogelijk gebruikersnaam online aan te vragen.

Wanneer krijg ik de melding ‘U kunt uw nieuwe wachtwoord niet online aanvragen’?

Die krijgt u bijvoorbeeld:

o    Als 7 keer een verkeerde combinatie van gebruikersnaam, rekeningnummer en geboortedatum heeft ingevuld.

o    Als uw TAN-functie niet actief is.

o    Als u 3x verkeerde TAN-code heeft ingevoerd.

o    Als we verdachte handelingen vermoeden. ING gebruikt de laatste technieken om verdachte handelingen op te sporen en te analyseren. Als bank is het onze kerntaak uw geld veilig te bewaren. Internetcriminelen verzinnen steeds iets nieuws, maar we doen er alles aan om ze een stap voor te blijven. Daarom is het in sommige gevallen niet mogelijk om uw nieuwe wachtwoord online aan te vragen.
Als u weer gebruik wilt maken van Mijn ING, bel ons dan: 020 22 888 88. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.